X
Xrenoder
Субарист
- Фев
- 2
- 18
а какой турбос?? со скольки спул?
Вот у себя нашел, выжимку по-моему с насиока, ссылка и автор не сохранились - прости меня, англоязычный субодруг!
Both on and off durations are estimated over by 10-12 degrees of cam degrees. Crank degrees are 2x of cam degrees (cam shafts spin at half rpm). So, in this case, a 256 degree cam measured C-C becomes at 208-216 degree cam.
This corresponds well to the numbers that Clark mentioned about the US WRX cam.(216) and the numbers Cobb says (208).
The factory manual specs them at 240 degrees duration, so I speculate they might be using some other standard lift height (perhaps the lif height that equals the valve seat depth?)
So now that we have an approxmiate conversion what what I measure to the more standard .050" lift method, let's build of table of what I measured.
US WRX Cams:
Intake: 256 -> 208-216 degrees duration
Exhaust: 256 -> 208-216 degrees duration
US STI 2.5 Cams (Not measured, but factory manuals indicate these cams have the same duration as the US WRX ones)
Intake: 256 -> 208-216 degrees duration
Exhaust: 256 -> 208-216 degrees duration
JDM Version 7 STI Cams
Intake: 274 -> 226-232 degrees duration
Exhaust: 274 -> 226-232 degrees duration
JDM Version 7 STI RA Spec C Cams
Intake: 274 -> 226-232 degrees duration
Exhaust: 274 -> 226-232 degrees duration
....................................
Now let's look at lift: These are measurements I made tonight with the Cams I have, plus what I got from the service manuals:
Stock WRX:
Intake ServiceManual=9.25mm Measured=9.25mm
Exhaust ServiceManaul=9.15mm Measured=9.20mm
JDM STI:
Intake ServiceManual=8.25mm, Measured=8.25
Exhaust ServiceManual=8.6mm, Measured=N/A
JDM STI RA Spec C
Intake ServiceManual=NA, Measured=8.9mm
Exhaust ServiceManual=NA, Measured=9.6mm
US STI 2.5
Intake ServiceManual=9.55mm, Measured=NA
Exhaust ServiceManual=9.75mm, Measured=NA
I have been told by a couple of sources that the RA cams have 10mm lift, but I measured two different CAMs tonight.. And one was a brand new still in the Subarubox CAM direct from Japan for the STI RA Spec C motor. Sure enough the RA has more lift then the regular STI, but both have less then the US WRX and US WRX STI. Of course both STI Cams have much more duration then both the WRX and US WRX STI.
Анриал инфа) на спеки нету 274 фазы. даже на глаз видно что они намного меньше 278/274
я так понимаю человек вообще их в руках не держал. ничего смешного не увиделКруто! Можно только позавидовать глазомеру - разницу между сектором 137 градусов (фаза 274) и 128 (256) я б наверное не увидел, особенно когда не совсем понятно, где именно сектор точно начинается
Тема в общем-то заглохла, поэтому повторюсь.
Тут проскакивала информация, что на твинтурбовых моторах в стоке стоят валы с маленькими фазами. Есть ли конкретные цифры по этим валам и насколько тогда реален миф, что эти бошки крутые и на чем он основан?
Просто валяются без дела бошки от 208-го мотора, и была идея поставить их на свой 20G блок... Теперь вот начал сомневаться в целесообразности затеи.
каналы своими глазами видел!чет по ширине каналов я бы не утверждал ...
т.е на коньюктиве канал шире чем на лупатике ?каналы своими глазами видел!
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?