Over-range setting potentiometer (WH) -???
Under-range setting potentiometer (WL) - ???
WH = позволяет определить утечку смеси в системе, голодание - отвечает за первые 4 секции бараграфа (прогрессбара) показометра
WL = позволяет определить блокировку, закупорку в системе подачи или подсос воздуха. Т.к. насос не погружной, а проточного типа, он мог из-за не герметичности загнать воздух в магистраль - отвечает за вторые 4 секции бараграфа (прогрессбара) показометра
Например у вас сорвет шланг с форсунки (или двух) и смесь будет хлестать просто в подкапотное, или стык бака и магистрали не герметичен, подсос воздуха.
Еще позволю со своей стороны добавить 2 небольших ремарки, если вы всё это уже знаете, просто пропустите.
1.
Реализация FailSafe.
- самый простой вариант - это выход + (или -) который активируется в безопасном режиме подать на соленойд управления бустом,
соответственно второй контакт взять с кузова (или + с аккума, зажигания, в зависимости от того как настроен HFS ).
- вариант чуть интереснее - в FHI уже позаботились о безопасном режиме, это соединение зеленых фишек, которые также
используются для прошивки. Так вот разъем идущий к ECU нужно заземлить, на HFS3 переключить выход на - , который
активируется в фейлсейф и подключить к зеленому разъему.
Этот вариант лучше тем, чтобы не просто отрубит буст, а еще переключит карты зажигания и топлива в прошивке, которые вы сами
можете настроить.
2.
Расчет скважности и количества используемых форсунок, рекомендации вендоров, думаю переводить не нужно и так всё понятно.
Take the number of cylinders and multiply by the injector size. For example, let’s use a 4 cylinder with 800cc injectors. This car would have a total of 3200cc of injectors.
There is a general rule of thumb for injection. Three guidelines are below:
For 100% water target 10% – 15% of fuel flow
For 50/50 mix target 15% – 20% of fuel flow
For 100% methanol target 20% – -25% of fuel flow
For this example we will use a 50/50 mix. So find the range of jetting you need by the following:
Multiply your total fuel injector number previous step 3200cc by 15% and 20%.
3200cc x 15% = 480cc
3200cc x 20% = 640cc
Subtract your peak boost pressure from the system running pressure on the chart and find the appropriate jetting range.
For the example being discussed we want to target 20% which would be 640cc. We also know our peak boost is 30psi. The new Aquatec pumps run at 165psi, the older Shurflo pumps at 125psi. We have a brand new HFS-4 installed in our test car so we use the 165psi starting point.
Посмотреть вложение 65299
We start at the 165psi line, and subtract our 30psi boost pressure. This means we need to look at a phantom line of 135psi. So we have our 640cc target, we look down the columns and estimate that between the 130 and 140 columns 640cc is going to fall around…….wait, it’s off the chart. We need to use two jets. So, we split the 640cc in half and see that 320cc falls between the 130 and 140 columns right right between the .7mm and .8mm jet range. In this instance we will pick two .8mm jet as we can always trim the flow down with the gain functions.