Добро пожаловать в Sti Club!

Зарегистрируйся сейчас и присоединяйся к тысячам энтузиастов и любителей марки Субару в России

Стать членом клуба

Mazda RX-8 facelift

sleeper

sleeper

Снайпер ХК
Июн
0
36
MANSON!


ФРНД, реч собственно не о купере,на нем я вообще не хочу заострять свое внимание,а о РЫКСЕ ВОСЬМОЙ это уже не спорт кар,как было раньше с 7ым...двиг овощной,весь остальной перформанс надо думать на таком же уровне...тачка расчитана уже на всовсем другую аудиторию(я считаю,что на БЛОНД) нежели раньше,я именно об этом. Все Имхо.

Желудь прокатившись на восьмерке сказал "ППЦ непонятная машина,немогу ее понять" это мягко говоря...
 
JC

JC

Повелитель STI-хий
Авг
0
36
РХ-8 впринципе классная тачка, ей не хватает только мощи и все. В топ гире одно время с М3 у нее.
По фэйслифту, не нра боковые воздухозаборники, как на каене турбо.
 
M

MANSON!

Новичок
Ноя
0
0
sleeper написал(а):
MANSON!


ФРНД, реч собственно не о купере,на нем я вообще не хочу заострять свое внимание,а о РЫКСЕ ВОСЬМОЙ это уже не спорт кар,как было раньше с 7ым...двиг овощной,весь остальной перформанс надо думать на таком же уровне...тачка расчитана уже на всовсем другую аудиторию(я считаю,что на БЛОНД) нежели раньше,я именно об этом. Все Имхо.

Желудь прокатившись на восьмерке сказал "ППЦ непонятная машина,немогу ее понять" это мягко говоря...

Ну ты же понимаешь, что не всех волнуют пиковые значения мощности и момента. Многие выбирают машину по принципу "так дядя не гончег, зато эта выглядит как машина", а не как беременный барсук (это про импрезу 2008). Многим хвататает за глаза ее возможностей при езде по городу, ведь не все ездят в мячково и тушино. И люди, которые руководствуются такими принципами, поверь, отнюдь не блонды :wink:
 
V

Vladimir

Новичок
Окт
0
0
MANSON! написал(а):
sleeper написал(а):
MANSON!


ФРНД, реч собственно не о купере,на нем я вообще не хочу заострять свое внимание,а о РЫКСЕ ВОСЬМОЙ это уже не спорт кар,как было раньше с 7ым...двиг овощной,весь остальной перформанс надо думать на таком же уровне...тачка расчитана уже на всовсем другую аудиторию(я считаю,что на БЛОНД) нежели раньше,я именно об этом. Все Имхо.

Желудь прокатившись на восьмерке сказал "ППЦ непонятная машина,немогу ее понять" это мягко говоря...

Ну ты же понимаешь, что не всех волнуют пиковые значения мощности и момента. Многие выбирают машину по принципу "так дядя не гончег, зато эта выглядит как машина", а не как беременный барсук (это про импрезу 2008). Многим хвататает за глаза ее возможностей при езде по городу, ведь не все ездят в мячково и тушино. И люди, которые руководствуются такими принципами, поверь, отнюдь не блонды :wink:

+100 полностью согласен
 
Age

Age

Новичок
Сен
2
0
По мне так эрикс изменила принципам. Турбо ротор - есть турбо, а не атмосферник. За что обрели фан - за мотор, а дизайнов хватает и так. И почему импрезу можно за рамки с Г.. мешать, а рикс нельзя за МОТОР!
Есть стиль, есть поклонники, так будте любезны придерживаться основной линии,а подешевле сделать и подороже продать все хотят, но не настолько же!
 
V

Vladimir

Новичок
Окт
0
0
за сколько рх-7 сотню делал штатный??? не думаю, что быстрее этого....Хочешь турбо так поставь...и меняй двигло каждый 30 000 км, как на прошлом.
 
D

DeniS2

Новичок
Апр
0
0
Vladimir написал(а):
за сколько рх-7 сотню делал штатный??? не думаю, что быстрее этого....Хочешь турбо так поставь...и меняй двигло каждый 30 000 км, как на прошлом.

Я конечно не фанат, но мне кажется что 7-ой был сильно быстрее. А с это вроде как никому не удалось даже заявленное снять! (было несколько попыток). Так что они как день и ночь.
 
Age

Age

Новичок
Сен
2
0
Vladimir написал(а):
за сколько рх-7 сотню делал штатный??? не думаю, что быстрее этого....Хочешь турбо так поставь...и меняй двигло каждый 30 000 км, как на прошлом.
конечно быстрее, даже не обсуждается...
ставить турбо???? .....главное слово - ставить)
меняй двигло - да, согдасен, не долго ходит, но за этот недолгий период стало культом, это большой и жирный плюс) И я бы не отказался от 50 тыс отжига на турбо роторе, крутящимся до 10 тыс!!! если был бы выбор.....Так почему бы не сделать турбо версию???
Надеюсь к этому придут
 
irakli

irakli

Новичок
Дек
0
0
Age
если честно я тебя не понимаю....
мазда 8 офигительная тачка... дизайн, мотор, подвеска, одни задние двери чего стоят.... салон шикарный...
а суба новая? рамки дверей, хэтчбек! дизайн ужас(ИМХО).... весит ужас.... мне лично вообще не нравится.... она тоже совсем не гц8 теперь... но что делать.... я помню реакцию людей на лупоглазую..... это был просто позор субаровский.... но ничего... прижилась...
и вроде сейчас ее никто не гнобит....
 
JC

JC

Повелитель STI-хий
Авг
0
36
проблема в том, что Рх-7 намного быстрее этой машины, но их как и ГТР-ов не было с левым рулем. ВОт и все. Рх-8 я почему то вообще не воспринимаю как продолжение, рх-7 , а как мелкую сестру. Да и ставить на Рх 8 турбу, не советую. Лучше купить рх7.
 
Age

Age

Новичок
Сен
2
0
irakli написал(а):
Age
если честно я тебя не понимаю....
мазда 8 офигительная тачка... дизайн, мотор, подвеска, одни задние двери чего стоят.... салон шикарный...
а суба новая? рамки дверей, хэтчбек! дизайн ужас(ИМХО).... весит ужас.... мне лично вообще не нравится.... она тоже совсем не гц8 теперь... но что делать.... я помню реакцию людей на лупоглазую..... это был просто позор субаровский.... но ничего... прижилась...
и вроде сейчас ее никто не гнобит....
Чтоб понять надо представить, что ФХИ больше не выпускают турбомоторы и новая импреза СТИ теперь тупо 2,5 атмосферник))) В таком случае я бы пересел на эво или ездил на старых моделях, вот и всё. По поводу дизайна RX - конечно красиво, удобно, но начальная фишка то не в этом была.
 
D

DeniS2

Новичок
Апр
0
0
JC написал(а):
проблема в том, что Рх-7 намного быстрее этой машины, но их как и ГТР-ов не было с левым рулем. ВОт и все. Рх-8 я почему то вообще не воспринимаю как продолжение, рх-7 , а как мелкую сестру. Да и ставить на Рх 8 турбу, не советую. Лучше купить рх7.

Как не было??? А в штатах какие продавали??? (как сейчас помню, рекламу в Car&Driver, RX-7 с разгоном около 5 сек.)
 
JC

JC

Повелитель STI-хий
Авг
0
36
В Сша были, но до 95 года вроде. И все. А в япе до 02 шли.
 
B

BOBA G

Новичок
Ноя
0
0
300 km написал(а):
Салон у нее оригинальный ...очень понравилась машинка как управляется ,но че то у не мордашка на мазду 6 смахивает после facelift

Где это ты успел затестить?)) Помнится был выпуск бестмоторинга посвященный rx8 и там ничего хорошего про нее не было, типа афто для домохозяек! Вроде даже сравнивали впечатления разных драйверов по сравнению с rx7 и вобщем не айс...
 
B

BOBA G

Новичок
Ноя
0
0
Roadrunner

Roadrunner

Новичок
Авг
0
0
Refreshed Mazda RX-8 On Sale in Japan

Mazda_RX_8_002.jpg

Mazda_RX_8_006.jpg


HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has announced the launch of the freshened Mazda RX-8. The updated four-door, four-seat rotary-powered sports car is available from today at all Mazda and Mazda Anfini dealerships throughout Japan.

The four-seat RX-8 sports car debuted in Japan in May 2003, powered by Mazda’s lightweight, compact and powerful rotary engine. The freshened version evolves and refines the high performance and sporty styling core elements of the RX-8, and features enhanced quality and packaging. The newly released Type RS grade offers exceptional driving pleasure with better performance and bolder styling.

The exterior design features fresh new styling and improved quality, with larger air intakes in the front bumper, side marker lamps integrated with the headlight units, side air vents integrated with the turn indicators, and rear combination lights that contain LED lamps. Three new designs for the aluminum wheels all reflect rotor-shaped motifs, and the 16-inch wheels (on the Type E and RX-8 base grade) have been upgraded to 17 inches. With the addition of new exterior colors such as the high quality Diamond Grey Metallic, eight colors are now available.

Interior quality has been improved through densely woven black fabric seat covers in the Type S and RX-8 base grade, finely-perforated genuine leather seat covers in the Type E (available in black, red or beige) and a new tachometer with silver markings and white illumination. The packaging has been further refined with the addition of power adjustable seats with a memory function,*2 an electric folding driver’s seat*3 and a GPS navigation system fully integrated into the center panel.*4

The RX-8 now offers even better driving dynamics. New water and oil pumps, among other changes, improve the rotary engine’s performance and provide a better acceleration feel. Revised gear ratios in the six-speed manual transmission provide more responsive acceleration at lower engine speeds. Through a redesign of the body structure, increased local rigidity and improved aerodynamics provide greater sports car performance.

The new Type RS grade comes with exclusive aero parts, 19-inch forged aluminum wheels, RECARO bucket seats, Bilstein dampers and other equipment to emphasize the sporty appeal of the freshened RX-8 model range. To highlight its pedigree as a true driver’s car, the RX-8 Type RS also boasts more aggressive styling.

Manufacturer’s suggested retail prices vary from 2,600,000 to 3,150,000 yen (including consumption tax). The sales target volume for the new RX-8 model range is 270 units a month.
*1:The five-speed manual transmission RX-8 will go on sale in June 2008.
*2:Standard equipment on the Type E (with leather seats).
*3:Standard equipment on the Type E (with leather seats). The Type S and base grade seats are manually adjustable.
*4:Available as a factory-installed option on the Type E, Type S and Type RS grades.

Performance
After a review of every aspect of the RX-8’s superb performance, the freshened RX-8 lineup now offers an even more refined sporty ride.
-The RENESIS rotary engine now provides an enhanced acceleration feel at middle to low-engine speeds due to various improvements such as new water and oil pumps. These changes also contribute to improved durability and stability.
-New variable red zone system. The tachometer red zone moves in three stages according to the engine temperature. This prevents over-revving immediately after startup when the engine is cold.
-The gear ratios in the six-speed manual transmission-equipped grades have been lowered to improve off-the-line acceleration. Model grades with the six-speed automatic (Activematic) transmission feature a newly developed Direct mode. When driving with the gear selector in Drive (D), Direct mode allows the driver to temporarily change gears using the paddle shifters on the steering wheel without having to switch to Manual mode. This provides a boost in acceleration or engine braking to aid certain situations such as overtaking other vehicles or descending steep gradients.
-The front and rear suspensions were revamped, and the dampers, coil springs, bushes and stabilizers were optimized to improve stability and ride comfort.
-A trapezoidal strut tower bar (on manual transmission grades) and reinforced suspension towers and wheel aprons increase the torsional rigidity of the front body and improve stability.
-Aerodynamics were improved by adjusting the shape of the front and rear corners, enlarging the front tire deflectors and adding an engine undercover to control air flow. This resulted in an improved drag coefficient (Cd) of 0.30 and enhanced high-speed stability.
 
Roadrunner

Roadrunner

Новичок
Авг
0
0
Refreshed Mazda RX-8 On Sale in Japan

Mazda_RX_8_002.jpg

Mazda_RX_8_006.jpg


HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has announced the launch of the freshened Mazda RX-8. The updated four-door, four-seat rotary-powered sports car is available from today at all Mazda and Mazda Anfini dealerships throughout Japan.

The four-seat RX-8 sports car debuted in Japan in May 2003, powered by Mazda’s lightweight, compact and powerful rotary engine. The freshened version evolves and refines the high performance and sporty styling core elements of the RX-8, and features enhanced quality and packaging. The newly released Type RS grade offers exceptional driving pleasure with better performance and bolder styling.

The exterior design features fresh new styling and improved quality, with larger air intakes in the front bumper, side marker lamps integrated with the headlight units, side air vents integrated with the turn indicators, and rear combination lights that contain LED lamps. Three new designs for the aluminum wheels all reflect rotor-shaped motifs, and the 16-inch wheels (on the Type E and RX-8 base grade) have been upgraded to 17 inches. With the addition of new exterior colors such as the high quality Diamond Grey Metallic, eight colors are now available.

Interior quality has been improved through densely woven black fabric seat covers in the Type S and RX-8 base grade, finely-perforated genuine leather seat covers in the Type E (available in black, red or beige) and a new tachometer with silver markings and white illumination. The packaging has been further refined with the addition of power adjustable seats with a memory function,*2 an electric folding driver’s seat*3 and a GPS navigation system fully integrated into the center panel.*4

The RX-8 now offers even better driving dynamics. New water and oil pumps, among other changes, improve the rotary engine’s performance and provide a better acceleration feel. Revised gear ratios in the six-speed manual transmission provide more responsive acceleration at lower engine speeds. Through a redesign of the body structure, increased local rigidity and improved aerodynamics provide greater sports car performance.

The new Type RS grade comes with exclusive aero parts, 19-inch forged aluminum wheels, RECARO bucket seats, Bilstein dampers and other equipment to emphasize the sporty appeal of the freshened RX-8 model range. To highlight its pedigree as a true driver’s car, the RX-8 Type RS also boasts more aggressive styling.

Manufacturer’s suggested retail prices vary from 2,600,000 to 3,150,000 yen (including consumption tax). The sales target volume for the new RX-8 model range is 270 units a month.
*1:The five-speed manual transmission RX-8 will go on sale in June 2008.
*2:Standard equipment on the Type E (with leather seats).
*3:Standard equipment on the Type E (with leather seats). The Type S and base grade seats are manually adjustable.
*4:Available as a factory-installed option on the Type E, Type S and Type RS grades.

Performance
After a review of every aspect of the RX-8’s superb performance, the freshened RX-8 lineup now offers an even more refined sporty ride.
-The RENESIS rotary engine now provides an enhanced acceleration feel at middle to low-engine speeds due to various improvements such as new water and oil pumps. These changes also contribute to improved durability and stability.
-New variable red zone system. The tachometer red zone moves in three stages according to the engine temperature. This prevents over-revving immediately after startup when the engine is cold.
-The gear ratios in the six-speed manual transmission-equipped grades have been lowered to improve off-the-line acceleration. Model grades with the six-speed automatic (Activematic) transmission feature a newly developed Direct mode. When driving with the gear selector in Drive (D), Direct mode allows the driver to temporarily change gears using the paddle shifters on the steering wheel without having to switch to Manual mode. This provides a boost in acceleration or engine braking to aid certain situations such as overtaking other vehicles or descending steep gradients.
-The front and rear suspensions were revamped, and the dampers, coil springs, bushes and stabilizers were optimized to improve stability and ride comfort.
-A trapezoidal strut tower bar (on manual transmission grades) and reinforced suspension towers and wheel aprons increase the torsional rigidity of the front body and improve stability.
-Aerodynamics were improved by adjusting the shape of the front and rear corners, enlarging the front tire deflectors and adding an engine undercover to control air flow. This resulted in an improved drag coefficient (Cd) of 0.30 and enhanced high-speed stability.
 
SkyNet

SkyNet

Новичок
Янв
0
0
чё вы налетели то??? кузен в штатах ездил, был очень доволен, только угнали. Лично я над ней там издевался, аппарат отличный!!!
Управляемость на высоте, динамика ~ как у рыкса, кузов красивый, а салон так вообще барщина, не то что наших телегах...
летом себе такую зацеплю, а там посмотрим поподробней...
 
Serjio

Serjio

Повелитель STI-хий
Янв
0
36
Кстати о RX7, тоже думал что только праворульки, но потом вспомнил "Форсаж 1" ВИн Дизель там гонял на леворульной RX7
 
Сверху