Добро пожаловать в Sti Club!

Зарегистрируйся сейчас и присоединяйся к тысячам энтузиастов и любителей марки Субару в России

Стать членом клуба

TechArt Porsche 911 Turbo (997)

Новичок
Авг
0
0
World Debut at the ESSEN-MOTOR-SHOW 2006 by TechArt Tuning

Maximum performance paired with optimized aerodynamics: TechArt Automobildesign turns the new Porsche 911 Turbo into one of the world's fastest and most powerful street-legal sports cars. 580 hp / 427 kW, 0 - 100 km/h in 3.46 seconds only and a maximum speed of 339 km/h are the most important performance figures of this car.

1.jpg


The 3.6 liter boxer engine was modified by TechArt in many details. Two bigger turbochargers contribute to the TechArt engine tuning just as the sports air filter and the stainless steel exhaust system with special manifolds and integrated high performance catalysts. All modifications get exactly tuned by the recalibrated ECU.

After the conversion the engine delivers 580 hp / 427 kW at 6,000 rpm and a maximum torque of 700 Nm at 4,850 rpm. Power transmission to all four wheels is made via a modified six-speed manual gearbox with TechArt gearshift travel shortage and additional gearbox-oil cooling. Of course the TechArt engine conversion is also available for cars with Tiptronic transmission.

The coupe tuned by TechArt is one of the world's fastest super sports cars: The two-seater coupe catapults from 0 - 100 km/h in 3.46 seconds. Maximum speed is 339 km/h.

These performance figures make greatest demands on perfectly balanced aerodynamics. The TechArt designers developed bodywork components in the wind tunnel which don't only give the 911 Turbo its distinctive look but especially optimal aerodynamic downforce and a drag coefficient reduced by 4 percent.

2.jpg


The TechArt front spoiler reduces aerodynamic lift by 15 percent. They also moulded a new wing profile for the retractable production rear spoiler which produces 20 percent extra downforce in conjunction with the TechArt rear diffuser. The understated TechArt roof spoiler visually stretches the roofline.

The TechArt side sills give the 911 top-of-the-line model a longer, sleeker look. The side mirrors can be attractively upgraded using the TechArt mirror moldings. The look is rounded out with moldings for the headlights.

Especially for the new Porsche 911 Turbo they developed the striking TechArt Formula five-spoke wheels in size 8.5Jx20 in front and in size 12Jx20 on the rear axle. TechArt recommends ContiSportContact 3 tires in sizes 245/30 ZR 20 and 325/25 ZR 20 for mounting on these wheels.

The TechArt VarioPlus coil-over suspension is available for the electronically adjustable PASM damper system of the new Turbo. This chassis offers not only an individually adjustable ride height by up to 25 millimeters, but also selectable 'Normal' and 'Sport' damper settings at the push of a button on the dashboard.

However, the settings are not limited to these presets. Both settings automatically firm up their damper rates during sporty driving. The result is an optimal symbiosis of excellent ride comfort during leisurely driving and agile, highly responsive handling during fast cornering.

As a world-renowned specialist for exclusive interior creations TechArt Automobildesign also offers individual interiors for the latest 911 top-of-the-line version in all colors and designs.

The 580 hp / 427 kW Turbo was upgraded with an exclusive TechArt CarboBlack leather trim, white cockpit panels matching the car's outside color and further sporty accessories. They include an ergonomically shaped airbag sport steering wheel, foot pedals, foot rest and shift knob all made from aluminum as well as stainless-steel sill plates with TechArt logo.

Porsche 911 Turbo (997) with TechArt Tuning - Technical Specs

Engine:
Watercooled six-cylinder boxer twin-turbo engine with TechArt performance tuning consisting of 2 special turbochargers with variable turbine geometry, sports air filter, TechArt stainless steel high performance exhaust system with special manifolds and steel-bed high performance catalysts and a recalibrated ECU. TechArt engine design package.
Displacement 3,600 cm
 
Предвзятый модератор
Авг
9
0
зверюга твинтурбовый.. никак не могу поверить, что на фото колеса такой размерности, что отмечены в описании :shock: :shock: :shock:
 
Ультраправая группировка Клуба
Авг
46
0
Mako написал(а):
зверюга твинтурбовый.. никак не могу поверить, что на фото колеса такой размерности, что отмечены в описании :shock: :shock: :shock:

на верхней фотке глянь на заднее колесо)))))

хорошо, что у нас колейность на дорогах, не пойдет сия помойка для нас)))) а так бы взял парочку))))
 

MAX

Старикан-разбойник
Авг
49
0
и "всего-то" 200 000 евро... :lol: как 4 СТИхи...
 
Предвзятый модератор
Авг
9
0
это как немой ответ на мой немой вопрос про Type25 (порошок Дося).. которая в два раза дешевле 911t и в три раза дешевле f430, обладая чуть даже лучшей динамикой.. Ариель выпустил новый порошок.. с веселыми кристаллами и настоящим круглым лимоном к чаю внутри каждого пакета :D
 
Зиро убьет тебя...-А кто это Зиро?-Он!
Авг
3
0
Mako написал(а):
это как немой ответ на мой немой вопрос про Type25 (порошок Дося).. которая в два раза дешевле 911t и в три раза дешевле f430, обладая чуть даже лучшей динамикой.. Ариель выпустил новый порошок.. с веселыми кристаллами и настоящим круглым лимоном к чаю внутри каждого пакета :D
Всё таки очень правильная твоя аватара. Надо в ОБНОН стукнуть на всякий :) .
 
Зиро убьет тебя...-А кто это Зиро?-Он!
Авг
3
0
Strike написал(а):
Mako написал(а):
зверюга твинтурбовый.. никак не могу поверить, что на фото колеса такой размерности, что отмечены в описании :shock: :shock: :shock:

на верхней фотке глянь на заднее колесо)))))

хорошо, что у нас колейность на дорогах, не пойдет сия помойка для нас)))) а так бы взял парочку))))
А почему, собственно? Если про расстояние до арки-то у меня на субе не больше.
 
Зиро убьет тебя...-А кто это Зиро?-Он!
Авг
3
0
Kottofei написал(а):
Zeero написал(а):
Всё таки очень правильная твоя аватара. Надо в ОБНОН стукнуть на всякий :) .

Да он мескалином догоняется походу :D
Я думаю, от того, чем он догоняется, Кастанеда бы коня двинул незамедлительно... :? :shock:
 

spn

Guest
Авг
26
0
Дон Хуан всем Кастанеде скармливал :) Может у Мако тоже есть свой Дон Хуан? :D
 
Зиро убьет тебя...-А кто это Зиро?-Он!
Авг
3
0
spn написал(а):
Дон Хуан всем Кастанеде скармливал :) Может у Мако тоже есть свой Дон Хуан? :D
Давайте сдадим его в больничку. Для опытов. Пропадёт ведь парень... :cry:
 

spn

Guest
Авг
26
0
Зачем его сдавать? :) Сейчас наберется опыта будет неорганических существ гонять, глядишь и раллисты наши лучше поедут :lol:
 
Новичок
Авг
0
0
techart91107_eng.jpg


Specifications
Engine
Type: Twin-Turbo Flat-6
Displacement cu in (cc): 220 (3596)
Power bhp (kW) at RPM: 580(433) / 6000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 517(700) / 4850
Redline at RPM: 7100
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 245/30 R20 - 325/25 R20
Driveline: All Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length
 

Val

Новичок
Авг
0
0
Только мне кажется, что обвес очень хреново "налеплен"?
 
Зиро убьет тебя...-А кто это Зиро?-Он!
Авг
3
0
Val написал(а):
Только мне кажется, что обвес очень хреново "налеплен"?
Это свойственно Техарту. Плюс они выбрали белый, а в него "попасть" крайне тяжело, и на фотках видно, что с губой точно не попали(что само по себе странно, т.к. крашеная вся машина).
Зато на сайте утверждают, что-де крепко в трубе продут и необычайно эффективен.
 
Сверху