Новая STI + теперь и на АКПП

Kangoofan

Новичок
Авг
11
0
Типа ни ходовая ни звук звук субы не стоят и шестеренки "ручного автомата" эво? :?
 
L

LOA

Новичок
Авг
0
0
ну типа они не стали на себя брать ответственность - все принятие решений возложенно на того, кто ездить будет.... но типа коробка хороша, но едет лучше сти
 
2

2hard4u

Новичок
Дек
0
0
LOA
Там не сказано, что коробка хороша, но сти едет лучше. Там сказано, что СТИ едет лучше, но всё может поменяться с появлением роботизированой механики с двумя сцеплениями на ЭВО.
Все тесты, существующие сейчас, проходят при 5-ти ступенчатой механики у ЭВО, автомобиль с SCG ещё не производят. Так что нужно ждать начала 2008-го, видимо.
 
P

Prodrive

Новичок
Авг
4
0
Дык, в бестмоторинге уже это "чудо" оттеслитили. Сливает она даже пятиступке.... :wink:
 

Mako

Предвзятый модератор
Авг
9
0
А мне вот больше интересно, кто первый приделает этой.. этому.. короче этому непонятного рода кузову, настоящий субаровский детородный орган??? где КЛЮВ мять вашу??? вы за кого меня принимаете?? это что за дырка там??? :shock: ноу коментс..
 

Gordiev-ski

Повелитель STI-хий
Окт
0
36
Где так расклеить можно?
 

Roadrunner

Новичок
Авг
0
0


Evo X and WRX STI Go Head-To-Head At Tsukuba

Since their inception, Mitubishi's Lancer Evolution and Subaru's WRX STI have been fighting each other for the crown of "Best AWD Sports Sedan". These fights have traditionally taken place on the gravel tracks of the World Rally Championship, but in their homeland of Japan, the ultimate test of vehicular prowess is a flying lap at Tsukuba.

Japanese car mag Car Top has pitted the CZ4A Lancer Evolution X and the GH Impreza WRX STI against each other on the legendary Tsukuba circuit, arguably Japan's premier time-attack circuit.

The results were thus: The Evo X managed to turn a respectable 1:06:46, while it was eclipsed by just over half a second by the STI, which delivered a 1:05:95 laptime. While it might not seem like much, a difference in half a second over such a short, brutal course like Tsukuba is quite significant.

Autoblog reckons the slight weight increase in the Evo X's nose caused by the new engine mounting is partly responsible for the performance gap, but considering the X's alloy-block 4B11 puts the weighty turbo against the firewall and the Evo IX's iron-block 4G63 had it facing the radiator, we're not so sure. Instead, we're gunna attribute the STI's win to it's six-speed gearbox (the Evo only has five speeds) and its distinct power advantage (227kW vs. 206kW).

While the lap times aren't going to rewrite any records (the FF non-turbo Mugen Civic Type R-R is capable of a 1:06), keep in mind that these are just standard, unmodified cars. It'll be interesting to see what the Japanese tuning houses will be able to extract out of these vehicles, particularly given the Evo's brand-new engine and the STI's all new multi-link rear suspension. I wonder when Rev Speed magazine will be holding their next Tsukuba Super Lap Battle?

[Source: Car Top, via Autoblog]
[Composite image by JPCN]
 

ngergel

Кёрхер
Авг
18
0
там че на американце подвеска от врыкса чтоль? =)))
 
W

WRXSTi

Новичок
Фев
0
0
Читаю англицкий EVO за декабрь.. ничего не понимаю… что за версия Импрезы? Насторожил еще и рейтинг после теста….
 

Pif

Новичок
Фев
5
0
Ничего удивительного, новую двухлитровую яповскую врыксу сравнили с эво десятой :shock: Больные какие-то, они бы ещё с атмосферником 2-х литровым сравнили, там ведь тоже модификация "спорт" есть :lol: :lol: :lol: