Кто-нибудь знает о DOMINELLO AUTOMATIC TRANSMISSIONS , AJ

bubarik

Новичок
Янв
0
0
756 OLD NORTHERN ROAD
NSW 2158 SYDNEY-DURAL

phone +61(2) 9651 5803


Жива ли контора? Есть ли сайт?
 

MSTiFK8R

Медвед-Шатун Клуба
Авг
7
0
не слышал

а чем тебе Тони Риголи и IPT не угодили? они жуткие автоматы драговые строят давным-давно уже и руку набили

ЗЫ - у меня IPTшная коробка, работает фантастически жирно
 

bubarik

Новичок
Янв
0
0
да просто узнаю....ищу варианты ...нашел на одном из форумов:

Mine is done by Dominello race transmissions who have done a great job.
These can handle over 700hp.
He builds boxes for a lot of 7 and 8 second drag cars and makes his own converters which are much better than off the shelf ones.
Mine has strengthened internals with extra clutches in every gear including the 4wd centre.
Clutches are raybestos type.
Has full manual valve body.
Stall is 4000rpm and its the only high stall converter I have experienced that is still tight and streetable. Most high stall converters rev too easily and quite often lose up to 7mph from manuals.
Mine actually increased 3mph which proves how good his converters are.
The shift pressures are electronically adjustable inside the car and the 4wd can be switched on and off even on the move.
The shifting is done either through the standard t-bar or the infrared tip tronic shifter supplied with the kit that sits on the steering wheel.

Cost complete including supply of the box and electronics is around $7500 which is a hell of a lot cheaper than the Rigoli and C & V boxes (which will give you no tech/after sales service as they dont actually build them).


А о тони риголи и ипт много негатива...
 

MSTiFK8R

Медвед-Шатун Клуба
Авг
7
0
твоей цитате 7 лет уже, похоже контора не дожила до наших дней

какой именно негатив о Тони Риголи и IPT?

весь негатив по драговым коробасам, что видел, касался шарлатан-сарая Level10


IPT работает как ацкий вариатор под полным газом - например на 37 турбе когда еще ездил - зимой заснял
на 3 передаче с 60 до 180кмч без переключения она позволяет начать с 5.000 и закончить 6.000 об\мин, постоянно находять на макс моменте и наддуве



ну и ланч с 4.8-5 позволяет уходить с наддува 1.3+

 
Последнее редактирование:

sorbus

Повелитель STI-хий
Апр
4
38
Есть еще Pfitzner (PPT), но ни вроде дрифтовые коробки делают.
 

MSTiFK8R

Медвед-Шатун Клуба
Авг
7
0

Bilyk WRX

Новичок
Авг
2
0
все приехало в сборе с расчетом на 800+ сил. что там делалось именно - я не в курсе.