Добро пожаловать в Sti Club!

Зарегистрируйся сейчас и присоединяйся к тысячам энтузиастов и любителей марки Субару в России

Стать членом клуба

The new BMW M5 Touring

Новичок
Авг
0
0
bmw-m5-touring-8936.jpg

bmw-m5-touring-8935.jpg

bmw-m5-touring-8932.jpg


The new BMW M5 Touring
Powered by the back-to-back International Engine of the Year-winning engine driving through BMW’s unique seven-speed Sequential Manual Gearbox, the new M5 Touring offers up to 1,650 litres of boot space for owners needing to move sizeable loads…… quickly.
Performance
With the previous M5 Touring (E34) only available in left-hand drive, the arrival of the new M5 Touring marks the first time the high-performance estate has been offered to British customers. Powered by the same normally aspirated 5.0-litre V-10 cylinder engine as its Saloon counterpart, the new M5 Touring redlines at 8,250rpm. 507hp and 520Nm of torque propel the car from zero to 62mph in 4.8 seconds (only 0.1 seconds slower than the Saloon). Without the 155mph electronic limiter the new M5 Touring would be capable of achieving 200mph while still transporting the largest of loads.
This balance of ultimate practicality and performance is summed up by Lee Connolly, BMW UK’s Product Manager for the new M5 Touring “The M5 Touring will be the perfect car for delivering supercar owners’ luggage to their holiday homes in France or Spain. Usefully, their luggage will arrive before they do!”
Transmission
These levels of performance are in part made possible by the world’s first seven-speed Sequential Manual Gearbox with Drivelogic in a production car. The gearbox features eleven different change patterns to offer the driver a personally-tuned driving experience - six settings vary speed and response of gear change in a manual mode and there are five automatic modes. A Launch Control function delivers the fastest possible acceleration from standstill.
Traction
Like the Saloon, the new M5 Touring features a three-stage DSC+ traction control system. The default mode offers drivers high levels of performance and stability. M Dynamic Mode allows an enthusiastic driver the ability to push the M5 Touring to, and beyond, the absolute limits of traction, permitting some sideslip and countersteering before the system cuts in and is selected in the M Drive Manager (see below). If the DSC button is pressed, DSC+ is completely disengaged.
BMW M’s variable M differential also offers the highest levels of driving stability and traction, especially when accelerating out of high-speed corners, with up to 100 per cent of drive being transferred to the rear wheel with most traction. Finally, the Electronic Damper Control (EDC) system offers three suspension settings to complement the prevailing driving conditions.
MDrive Manager packages these programmable settings, so that the touch of a single button sets the car up as required. Like a boy visiting his favourite sweet shop, the M5 driver can select his preferred settings for power, gearbox, EDC and DSC modes, Head-up Display and the degree of Active Seat bolster support, via the iDrive menu. One-touch of the M Drive button on the steering wheel then selects the desired combination and instantly changes the character of the car. One moment the M5 Touring is a placid and practical family car, the next it’s more akin to a track day special.
Exterior design
Visually, the new M5 Touring follows BMW M’s philosophy of high performance shrouded in the body of a standard car with discreet styling enhancements that highlight the potential under the skin. The larger front air dam, side sills, monikered side gills and a rear valance with BMW M’s quad tailpipes protruding all hint at the performance of the world’s most dynamic estate car.
Interior
Internally the new M5 Touring features the same enhancements as the ‘standard’ 5 Series (see below) as well as offering the Active Seat bolsters from the M5 Saloon. In addition, the Touring variant comes with BMW’s innovative iDrive control system with new short cuts - eight freely programmable buttons for instant porgramme selection. Finally, music aficionados can now specify the BMW Individual High End Audio system that uses 16 loud speakers to generate an ear-ringing 825 watts.
The new BMW M5 Touring starts production in March 2007 and will be priced at
 

MAX

Старикан-разбойник
Авг
49
0
ИМХО ОЧЕНЬ нишевая машина!!!!!! продажи будут штучные...Зачем М5 Туринг?? мне предназначение этой машины не понятно..был бы хоть полный привод,тогда еще можно найти ей применение.
 
Новичок
Авг
0
0
Говорят старые М5 вагоны не плохо продавались...мож они надеятся что и эту купят...
 
Новичок
Ноя
0
0
Если я покупал М взял бы 6 ку или 3 .
Такое точно не нужно .
 
Новичок
Авг
0
0
Надо поехать в Германию, обзавестись семейством и начать кататся по родственникам - туда 600 км, сюда 800, обратно 400. И все это по бану. И все с детишками, да с багажом... Вот тогда, думаю, начнет прорисовываться предназначение универсала с дижком о пятистах лошадях и искусственно ограниченной м.скоростью в 280 км/ч...

Это машина для другого мира. Там полный привод не нужен. У них олени, мля, по асфальтовым дорожкам в лесах ходят... Они уже в Рейне купаться начали года три назад (а он сильно напоминал Москва-реку лет 15 назад)...

суцки :lol:
 

MAX

Старикан-разбойник
Авг
49
0
Они на бензе разорятся,если стока ездить будут.... :D
 
Новичок
Авг
0
0
да ладно вам критиковать! ну уродец, зато как едет :wink:
как будто никто из клабберов не мечтает совместить драйв с практичностью и комфортом
 

MAX

Старикан-разбойник
Авг
49
0
Алексей написал(а):
да ладно вам критиковать! ну уродец, зато как едет :wink:
как будто никто из клабберов не мечтает совместить драйв с практичностью и комфортом

для практичности у меня ЖИП есть... а так я бы эМку Трешку взял
 
Новичок
Авг
0
0
на ЖИПе нет ни комфорта, ни драйва :?
а еще - стэйшн-вэгоны абсолютно некриминальны, даже рс6 или м5
 
Новичок
Ноя
1
0
Нах нах нах нах.....седан и ниибёт.Тока седанЪ!Из вагонов нра тока СУбы :lol:
 

MAX

Старикан-разбойник
Авг
49
0
Алексей написал(а):
на ЖИПе нет ни комфорта, ни драйва :?

да ну???????? :shock: :shock: с комфортом это ты переборщил! Да и что в твоем понимании комфорт?? Для меня ,например,Импреза вполне комфортна.. :wink:
зато практичности хоть отбавляй...
 
Новичок
Авг
0
0
импреза для меня тоже гуд. а на джипах напрягают боковые крены и клевки при торможениях. как на грузовике едешь имхо.

ЗЫ кроссоверы не в счёт :wink:
 
Новичок
Ноя
0
0
да ладно вам критиковать! ну уродец, зато как едет
как будто никто из клабберов не мечтает совместить драйв с практичностью и комфортом
вместо него дешевле взять одну машину для драйва а другую для комфорта и престижа.
А две машины полюбасу лучше чем одна.
 
Новичок
Дек
0
0
А мне наоборот универы нравяться, и легась я выбирал универ, хотя жена хотела седан. Мне кажеться у универов обзорность получше будет.
 
абориген
Авг
1
0
Алексей написал(а):
на джипах напрягают боковые крены и клевки при торможениях. как на грузовике едешь имхо.

Это точно мимо кассы. Каким ценителем надо быть, чтоб это напрягало как обухом по лбу?

А для практичноСТИ, кстати, есть форик.
 

Val

Новичок
Авг
0
0
Зачем в Москве джип - я никогда не понимал...

У нас можно абсолютно спокойно передвигаться на 6ке БМВ по нашей нормальной зиме. Даже не говоря про ту зиму, которая сейчас (сижу грызу локти, что не взял езину и авто не застраховал).

А универсалы М5 всегда продавались отлично. То что надо для пратичной машины. И драйв вроде есть и комфорта с местом навалом.
 
Новичок
Янв
0
0
А никому в голову не приходило, что в Германии топовые версии многих машин выпускались ТОЛЬКО в версии универсал??? Audi RS2, RS4( первое поколение), RS6 - только универсал! А туринги бэхи и мерсы ешки брабусовские пользовались бешеной популярностью. Так что Мка туринг это не бред далеко. И писатт, что тока седаны рулят - бред
 
Сверху